neděle 11. ledna 2015

Kalorie


Kalorie na den: jak zjistit správné množství kalorií na den?

Základní výpočet:
Vaši váhu v kilogramech vynásobte číslem 26,3 a získáte přibližné množství kalorií, které denně potřebujete, abyste si zachovali svou hmotnost.
Příklad: pokud vážíte 80kg, pak potřebujete 2104 kcal denně pro udržení váhy. (80 x 26,3 = 2104kcal)
Jde však o velmi nepřesný údaj - musíte ještě zvážít, jak jste fyzicky aktivní a z jak velké části tvoří Vaši váhu tuk a z jaké části svaly.
Při větším podílu svalové hmoty můžete jíst více, naopak čím větší podíl má na Vaší váze tuk, tím méně potřebujete kalorií na den.
Více fyzické aktivity si pak samozřejmě žádá větší množství kalorií.
A pro redukci váhy? Kolik kalorií je vhodné denně vypustit, když chcete zhubnout?
Zpočátku by mělo jít maximálně o 20% snížení. Ženy by ani při hubnutí neměly klesnout s příjmem kalorií pod 1200 kcal denně, muži pak pod 1400 kcal.
Příliš agresivní omezení kalorií může naopak způsobovat nerovnoměrný vzhled postavy, například nafouknuté břicho.

 Tady si mužete vypočítat vaše množství KALORIÍ NA DEN  :) A nevíte kolik má omáčka, rohlík nebo čaj kalorií ? TAK SI TO NAJDĚTE ZDE NA KALORICKÝCH TABULKÁCH :-)

2 komentáře:

  1. Super tip, já radši jedu podle kJ, je to pro mě příjemnější, nevím proč. :D Kalorické tabulky mám v telefonu a je to super vychytávka.
    Stala jsem se čtenářem, budu ráda, když zavítáš ke mně. :)
    http://slawarehouse.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý tip. :-) Vím, že spousta holek počítá kalorie spíš kvůli tomu, aby zhubnula, ale já to mám teda naopak. Spíš se snažím jíst víc kalorií, než bych měla, abych trochu přibrala. Moc se mi to ale teda nedaří. Dost jsem uvažovala nad tím, že bych zkusila takové ty gainery. Ty jsou prý k tomuto víceméně určené.

    OdpovědětVymazat